אישום נגד 5 מחבלים בדואים שיידו אבנים בנגב

    בנצי לייזרוביץ No Comments on אישום נגד 5 מחבלים בדואים שיידו אבנים בנגב

    המשטרה ושב״כ עצרו 5 תושבי הפזורה הבדואית שבנגב בחשד כי יידו אבנים לעבר כלי רכב שנסעו בכבישי הנגב, על רקע לאומני וממניע גזעני תוך סיכון חיי אדם. היום הוגש נגדם כתב אישום ובקשת מעצר עד תום ההליכים

    צילום: דוברות המשטרה
    17:59
    10.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קורע לב: ארבעה לוחמים נפלו בצפון הרצועה, אחרים נפצעו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפעילות משותפת של שוטרי מרחב הנגב ושירות הביטחון הכללי, במהלך חודש מאי 2023, נעצרו לחקירה חמישה צעירים, אזרחים ישראלים, תושבי הפזורה הבדואית "אבו מאדי", הצמודה לכביש 25 וסמוכה לישוב באר שבע. הצעירים נעצרו בחשד למעורבותם במספר אירועי יידוי אבנים ממניע גזעני ולאומני לעבר רכבים בכביש, וזאת במטרה לפגוע ביהודים.

    ממצאי החקירה, שנוהלה על ידי השב״כ, חוקרי ימ"ר נגב ותחנת ערוער, העלו כי הצעירים שנעצרו היו מעורבים במספר אירועים של יידוי אבנים לעבר רכבים פרטיים שחלפו על פני כביש 25 באזור צומת אבו תלול, בדרכם לבאר שבע. עוד עלה כי יידוי האבנים על ידי החוליה נעשה לאחר תצפית ואיתורם של רכבים המזוהים ככאלה המשמשים נוסעים שהינם יהודים. כתוצאה ממעשיהם, באורח נס, נגרם נזק בעיקר לרכבים ונפצעו שני אזרחים באופן קל, בהם אישה הרה.

    בחקירה עלה כי המניע למעשים הינו נקמה על רקע פרסומים שקריים ברשתות חברתיות אודות פעילות אכיפה של כוחות הביטחון למול מתפללים במסגד אלאקצא במהלך חודש רמאדן האחרון.

    עם תום חקירתם בשב"כ ובמרחב הנגב, הוגשו כנגד החמישה, כתבי אישום על ידי עו"ד אירה ויימן קריקון מפרקליטות מחוז דרום, המייחס לנאשמים עבירות של יידוי או ירי של אבן או חפץ אחר לעבר כלי תחבורה; חבלה במזיד בנסיבות מחמירות ממניע גזעני ושיבוש מהלכי משפט בנוסף יוחסו לשלושה מהצעירים גם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמיר ותקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעי.

    יוזכר כי אך לאחרונה, במהלך מרץ 2023, נעצרה חוליית מידיי אבנים קטינים, אשר בעניינם הוגש כתב אישום חמור בגין עבירות של יידוי אבנים לעבר אוטובוסים שחלפו על פני כביש 31 בסמוך לצומת שוקת.



    0 תגובות